Kas manā grāmatu ne-plauktā?!


WP_20150319_009Aktīvākie blogu lasītāji noteikti pamanījuši, ka pa blogiem klīst stafetes veida akcija, kurā blogeri un ne tikai tiek aicināti atrādīt savus grāmatu plauktus un to saturu. Šo akciju aizsāka blogere un rakstniece Līga Sproģe, bet stafetes kociņu saņēmu no blogeres Elzas, kā arī no jau pieminētās Līgas.  

WP_20150319_002

Un tagad izskaidrošu, kāpēc šim ierakstam ir tāds virsraksts: patiesībā man nemaz nav grāmatu plaukta! Savas grāmatas glabāju lauku dzīvoklī, kurā nav grāmatu plauktu, tāpēc daļa manu grāmatu glabājas drēbju skapī, bet daļa salikta uz skapja, lai mazā brāļameita netiktu tām klāt. (Maziem bērniem ir niķis plēst grāmatas un mana mazā radiniece pamanījusies nodarīt bojājumus tieši tām grāmatām, kuras man ir vissvarīgākās.)

WP_20150319_007

Manā lauku māju istabā glabājas tieši 101 grāmata, tāpēc kādam noteikti varētu rasties jautājums: “Kāpēc tik maz?” Ļoti labprāt grāmatas dāvinu, atdodu vietējai lauku bibliotēkai vai labiem draugiem, kā arī daļa tiek glabāta manās Rīgas mājās, kur uzturos lielāko daļu sava laika. Ja agrāk vēlējos, lai visas manas istabas sienas klāj ar grāmatām pārpildīti grāmatu plaukti, tad jau pāris gadus to vairs nevēlos. Esmu pat sev apsolījis, ka man nekad nebūs vairāk par 100 grāmatām – tāds kā manu mīļāko grāmatu TOP 100, kurā pašlaik desmito daļu aizņem Dž. K. Roulingas darbi, bet tikai nedaudz mazākā skaitā ir Stīvena Kinga darbi.

Tā kā šī ieraksta veidošanu atliku no dienas uz dienu gandrīz nedēļas garumā, tad vairums aktīvo blogeru jau ir nominēti šai akcijai, tāpēc aicinu savu grāmatu plauktu blogā vai sociālajos portālos atrādīt katram, kuram ir tāda vēlēšanās.

9 comments

  1. Galvenais, ka grāmatas ir sargātas un mīļotas🙂 Par to top 100 burvīga ideja kā ierobežot grāmatu skaitu un izvēlēties, kuras paturēt un kuras atdot. Šo es vismaz daļēji varētu aizņemties, jo tomēr daļa jāatvēl arī noderīgai uzziņu literatūrai, kuru par mīļāko gan nevarētu nosaukt.

    Like

      1. Ja tev būs kādas 50 Kinga grāmatas, tad tu līdzināsies manai mammai.🙂😀 Viņai ir vesels plaukts aizkrāmēts ar viņa darbiem un jāsāk jau lūkot pēc cita plaukta!
        Bet tā ideja par top100 ir interesanta, tikai… baisi grūta izvēle!

        Like

        1. Es jūtu, ka man ar Tavu mammu būtu daudz par ko runāt.🙂 Viņa droši vien tulkojumus krievu valodā lasa, ne? (Esmu dzirdējis, ka krieviem esot kvalitatīvi Kinga darbu tulkojumi.)
          Nu, es pašlaik bez lielām sirdssāpēm no sava TOP 100 varētu izlidināt kādas 20 grāmatas, lai atbrīvotu vietu jaunām. Paturu tikai tās, kuras domāju kādreiz pārlasīt.

          Like

Komentēt

