“Mans draugs – nenopietns līķis” jeb 2016. gada kino lielākais un labākais WTF?!


swiss_army_man_posterJa es būtu kino režisors un man kāds iedotu izlasīt “Mans draugs – nenopietns līķis” (Swiss Army Man) scenāriju, tad, visticamākais, mana atbilde scenārija autoram būtu īsa: “WTF?!” 

Filmas galvenais varonis ir Henks (Pols Dano), kurš nonācis uz vientuļas salas. Brīdī, kad jaunais vīrietis jau uzlicis cilpu kaklā, lai atvadītos no dzīves, viņš pamana, ka krastā izskalots kāds cilvēks – Menijs (Daniels Redklifs), kurš, spriežot pēc visa, jau labu laiku ir miris. Tomēr miris draugs arī ir draugs! Tā sākas Henka un Menija ārkārtīgi neparastā draudzība.

Manuprāt, filmas scenārijs līdz reālas filmas tapšanai nonāca tikai tāpēc, ka filmas režisori Dens Vons un Daniels Šeinerts paši ir arī scenārija autori, jo grūti iztēloties, ka kāds ar filmas scenāriju nesaistīts režisors varētu uzņemties šīs absolūti trakās idejas realizāciju. Vons un Šeinerts, kuri, strādājot duetā, izmanto pseidonīmu Daniels, šajā filmā apvienojuši purkšķu jokus, zem jostasvietas humoru un ārkārtīgi neparastu bromanci ar 21. gadsimtā tik ļoti aktuālu, nopietnu un sāpīgu tēmu – vientulība.

Šajā piedzīvojumu drāmā/komēdijā kopā sakausēts tik ļoti daudz kas, kam normālos apstākļos nevajadzētu darboties, tomēr Vons un Šeinerts no visas šīs raibās elementu pārbagātības radījuši patiešām harmonisku filmu, kurā netrūkst totālu WTF?! brīžu, kā arī smieklīgu, bērnišķīgi naivu un līdz sirds dziļumiem aizkustinošu momentu. “Mans draugs – nenopietns līķis” ir uzdrīkstēšanās, kādu kino industrijā var redzēt ļoti reti.

Foto: Kadrs no filmas.

Foto: Kadrs no filmas.

Filmas aktieriem varu veltīt tikai un vienīgi atzinīgus vārdus: Pols Dano skatītājiem liek izjust plašu emociju gammu, Daniels Redklifs sevi spilgti pierādījis savā karjerā līdz šim neparastākajā lomā, bet Mērija Elizabete Vinsteda abu vīriešu sirdsāķīša Sāras lomā ir vienkārši apburoša. Dano un Redklifs, piekrītot filmēties šajā filmā, uzņēmās lielu risku, kā arī viņiem nācās izkāpt no savas komforta zonas – tieši tāpēc es šos abus aktierus tik ļoti cienu. Viņu saspēle šajā filmā ir apbrīnas vērta, kā arī līdz sirds dziļumiem aizkustinoša un uzjautrinoša.

Foto: Kadrs no filmas.

Foto: Kadrs no filmas.

Filmas pirmizrāde notika 2016. gada Sandēnsas kinofestivālā, kur “Mans draugs – nenopietns līķis” režisori saņēma balvu par labāko režiju. Gan kinofestivālā, gan ārpus tā režisoru dueta Daniels veikums izpelnījās divējādas atsauksmes – daudzi to dēvēja par absolūti satriecošu uzdrīkstēšanos bez aizspriedumiem, tomēr netrūka arī tādu filmas skatītāju, kas to nodēvēja par vienkārši rupju un draņķīgu.

VĒRTĒJUMS: 9,5/10 (Viennozīmīgi viena no 2016. gada labākajām filmām.)

20 comments

  1. Kad uzzināju par šo filmu un ko tajā tēlo Daniels Redklifs, labu brīdi nespēju noticēt, ka kaut kas tāds tiešām ir uzņemts. Vīrs noskatījās un viņam ļoti patika, bet es vēl nespēju saņemties.. vnk nespēju iedomāties, ka filma ar tādu scenāriju tiešām ir skatīšanās vērta.

    Like

    1. Aktīvi sekoju Poteriādes aktieru gaitām, tāpēc arī uzzināju par šo filmu. Ja godīgi, tad neko daudz negaidīju un sižeta apraksts, maigi sakot, arī šķita dīvains. Filma ir patiešām ļoti dīvaina, bet tajā pat laikā arī ļoti spēcīga. Redklifa sniegums filmā vispār lielisks – silti iesaku noskatīties.

      Publicējis 1 person

  2. Šķiet man ir tieši tāpat kā Valkīrai, jo kopš treileira noskatīšanās nespēju saprast vai vēlos redzēt šo filmu, jo iespējams ne tikai aktieriem ir jāiziet no komforta zonas, bet man arī, lai noskatītos šādu filmu. Bet tavs skatījums mani mazliet nomierina ar domu, ka iespējams ir noskatīšanās vērta.🙂

    Publicējis 1 person

  3. Daini, es noskatījos tavas atsauksmes dēļ, un tagad ir tāds WHAT EVEN😀 Redzēju tikai kinoblogeru sajūsmas tvītus, pat treileri nenoskatījos… Tā kā pieredze bija whoa😀 Mans WTF ilga visu stundu, bet noslēgums nudien midfuck un dīvainas feels izsauc. Noteikti visu nākamo nedēļu klausīšos soundtrack😀

    Publicējis 1 person

  4. Man domāt, ir cilvēki, kas vnk tālāk par tiem pirdienu jokiem šajā filmā arī nesaredz. Vnk dzird to un – “Tas taču ir pretīgi, un es to nedaru. Nekad!” Kur nu vēl par to runāt? Vulgāri. Lai gan tā bija viena no izteiksmīgākajām vietām ar citātu: “Un ko vēl tu no manis slēp?” Nu jā, un tad arī nesaredz svarīgāko – stāstu par vientulību, par to, kādu ceļu mēs noejam, lai atsvešinātos un radītu savas vientuļās salas, lai gan vairāk par visu vēlamies tuvumu. Un kur nu vēl tas viss process par to, kā izstāstīt pasauli kādam, kas to nekad nav redzējis vai vairs neatceras. Šī noteikti ir šī gada “must see” filma.

    Publicējis 1 person

    1. Tik skaisti komentāru uzrakstīji, ka atgriezi mani filmas noskaņās.🙂
      Ja cilvēks ir atvērts un nav aizspriedumu nomākts, tad, manuprāt, viņam ar šo filmu nevajadzētu būt problēmām.
      Pilnībā piekrītu tam, ko uzrakstīji. Turklāt esmu drošs, ka šo filmu šogad gribēšu noskatīties vēl vismaz vienu reizi.

      Like

  5. Man šoreiz ļoti patīk filmas nosaukuma latviskais tulkojums😀 Pati vēl tikai mēģinu saņemties, lai noskatītos, redzēju īsu intervijas fragmentu ar Redklifu, kurā viņš priecīgi stāstīja par filmu, un tas, kopā ar visām labajām atsauksmēm, vieš manī motivāciju pārvarēt šīs bailes no potenciāli pajēliem jokiem.
    Paldies par rakstu, vēl viens grūdiens pareizajā virzienā🙂

    Publicējis 1 person

    1. Parasti nefanoju par improvizētiem filmu nosaukumu latviskojumiem, bet jāpiekrīt, ka šis ir patiešām izdevies. Tiešs tulkojums šoreiz neskanētu tik labi kā improvizētais variants.
      Ar šo filmu gan jārēķinās, ka par to ir tikai divu veidu atsauksmes – vai nu ļoti patīk, vai dziļi riebjas.😀
      Pats Redklifs atklājis, ka šī viņam ir karjeras laikā mīļākā loma. + Poteriādē sapelnītā nauda viņam ļaujot izvēlēties sev tīkamus projektus, nedomājot par to, cik par konkrēto filmu viņam samaksās.

      Like

Komentēt

