Jaunumi par “Fantastisku būtņu” sērijas filmām


fantastic-beasts-and-where-to-find-themJau 18. novembrī pie latviešu skatītājiem nonāks “Harija Potera” sāgas prīkvels “Fantastiskas būtnes – un kur tās meklēt”, kas ir pirmā no piecām šajā sērijā ieplānotajām filmām. Slavenībām paredzētā filmas pirmizrāde notika jau 10. novembrī – tajā piedalījās arī filmas scenārija autore Dž. K. Roulinga. Pirmizrādes laikā rakstniece atklāja, kādi ir viņas plāni un idejas nākamajām četrām “Fantastisku būtņu” filmām. 

Variety reportierim Roulinga atklāja, ka sākotnēji Poteriādes prīkvels tika plānots kā triloģija, bet rakstīšanas un plānošanas procesā filmas veidotāji sapratuši, ka, lai izstāstītu Ņūta Skamandera stāstu, nepieciešamas veselas piecas filmas. Rakstniece atzīst, ka plāni ir tik ambiciozi, jo piecās filmās tiks atainoti 19 gadus ilgi notikumi burvju un vientiešu pasaulēs. Filmu darbība norisināsies no 1926. gada līdz 1945. gadam. (Šajā laika posmā notika gan vispasaules Burvju Karš, gan leģendārais duelis starp profesoru Dumidoru un tumšo burvi Grindevaldu.)

Šonedēļ arī tika atklāts, ka Grindevalda loma uzticēta aktierim Džonijam Depam. Šī ziņa īpašu sajūsmu Poteriādes fanu vidū neizpelnījās, jo daudzi pauda viedokli, ka Deps ir pārāk vecs un nepiemērots šai lomai, turklāt būtisku lomu fanu neapmierinātībā spēlē arī pret aktieri izvirzītās apsūdzības vardarbībā. Filmas režisors Deivids Jeitss un scenārija autore Dž. K. Roulinga Depu aizstāv, sakot, ka Deps ir kā radīts šai lomai, turklāt viņš esot paveicis neticamas lietas, iejūtoties Grindevalda ādā.

Kādas ir jūsu domas par gaidāmajām “Fantastisku būtņu” filmām? Kas, jūsuprāt, atveidos Dumidoru jaunībā? Un vai piecas filmas Poteriādes prīkvelam nav par daudz?

11 comments

    1. Es domāju, ka viņa tajā visā ir tik dziļi iekšā, ka viņa jau dzīvo Cūkkārpā – ir Poteriādes turpinājums teātra izrādes formā, tagad ir prīkvels, kā arī regulāri Pottermore vietnē tiek ievietoti stāsti par Cūkkārpas vēsturi, citām burvju skolām, kā arī daudz ko citu. Starp citu “Fantastisku būtņu” filmas scenārijs tiks izdots arī grāmatas formātā.

      Like

  1. Es ļoti gaidu “Fantastiskās būtnes”. Nebūs iespējas noskatīties pirmizrādi, tā ka man droši vien vajadzēs ieslēgties pagrabā, lai izvairītos no “maitekļiem”. :)) Kas attiecas uz Džoniju Depu un izvēli filmu sēriju izvērst veselās 5 filmās… par J.K. Roulingu ir radies iespaids, ka viņa ļoti skaidri zina, ko un kāpēc viņa dara. Un zinot to, kā viņa radījusi Hariju Poteru, es pieņemu, ka viņai prātā jau ir “the bigger picture”. Līdz ar to- kam vēl labāk, ja ne viņai, zināt, kādam aktierim vajadzētu uzņemties Grindevalda lomu. Es nebūšu tik iedomīga, lai domātu, ka es jau nu zinu labāk nekā autore, kam to vajadzētu tēlot😀 Kopumā- es turēšu īkšķus, lai visai komandai būtu izdevies radīt kaut ko ļoti labu un vismaz ne sliktāku kā Potera filmas.
    P.S. Mana vienīgā rūpe ir tas, vai iesaistīšanās 5 filmu franšīzē nozīmē, ka neredzēsim Ediju Redmeinu citās filmās? Pēc imdb datiem spriežot, viņam šobrīd izstrādē ir vēl 2 projekti, kas vismaz pagaidām, manuprāt, neizskatās baaaaaigi aizraujoši. Es ceru, ka kļūdos.😀

    Like

  2. Ha, var just, ka esmu aizrāvusies ar šo projektu, jo iepriekš Tavu blogu neesmu komentējusi, bet tagad pat divi komentāri pēc kārtas😀
    1) Man ļoti patīk arī Pottermore projekts un mazie testiņi par to, kurā Cūkkārpas “fakultātē” varētu iekļūt, kāds būtu mans Patronus, burvju nūjiņa utt. It īpaši apraksti par citām burvju skolām. Vai Roulinga tādā veidā varētu būvēt celiņu uz vēl citām grāmatām un filmām?
    2) Gaidot filmu arī atradu un izlasīju oriģinālo grāmatiņu “Fantastic Beasts and Where to Find Them” (aka Cūkkārpas mācību grāmata), kas saturēja Dumidora rakstītu ievadu un Harija un Rona piezīmes un zīmējumus uz lappušu malām. Nu, tieši šāda piedomāšana pie detaļām ir tas, kas padara šo Roulingas izdomāto pasauli tik intersantu lasītājiem un skatītājiem. Es ceru, ka tas būs jūtams jaunajās filmās.

    Like

    1. Varu piekrist katram Tevis rakstītajam vārdam.
      Un mani kā lielu Poteriādes fanu šādi komentāri tikai un vienīgi iepriecina, tāpēc tikai priecāšos, ja biežāk komentāros padalīsies savos iespaidos.😉
      Arī man šķiet, ka Roulinga zina, ko dara. Ar iepriekšējiem projektiem viņa nav nošāvusi greizi, turklāt, jo vairāk viņa runā par “Fantastisku būtņu” filmām, jo aizraujošāk tas viss izklausās.

      Like

  3. Mani, protams, iepriecina, ka kopumā būs piecas filmas, jo tā būs iespēja pakavēties Potera universā ilgāku laiku🙂 No otras puses – nedaudz jau ir bail par to kvalitāti. Reti, kad visas sērijas filmas tur līdzi pirmajai vai divām pirmajām.
    Par Depu arīdzan dalītas jūtas. Lai gan man pret viņu nav iebildumu, man ir visai grūti iedomāties viņu Dumidora pretinieka tēlā.

    Like

    1. Pagaidām par pirmo filmu ļoti labas atsauksmes un daudzi saka, ka šī esot labāka par Poteriādes filmām. (Pieļauju, ka pie vainas tas, ka skatītāji vienkārši nevar izmantot “grāmatā tā nebija” vai “grāmata bija labāka”.)
      Es būtu vēlējies, lai Grindevaldu atveido Jamie Campbell Bower – tas pats aktieris, kas Grindevaldu atveidoja Poteriādes sērijas filmās. Grindevalds tomēr bija jauns, kad cīnījās ar Dumidoru. Depam tomēr ir 53 gadi, bet Kempbelam-Boveram tikai 27.

      Like

  4. Vakar redzēju, skaista pasaka uz kuru varētu vest arī bērnus, ja vien tas “bērns” …
    Deps tiešām izskatījās veiksmīgi ļaunīgs, tikai par ļauno Grindevaldu kaut kā pārāk maz konteksta.
    Un kronis visam: Ņūts Skamanders ir iztulkots kā Tritons Skamanders. Nez kad tie mūsu filmu un grāmatu tulki liks mieru personvārdiem?

    Publicējis 1 person

Komentēt

